• managed server

Inovace pro Managed Server klienty

Autor vshosting~
Chystané technologické novinky pro uživatele služby Managed Server.

Pro naše Managed Server klienty chystáme spoustu technologických novinek, na kterých naše týmy administrátorů a programátorů neustále pracují. Pojďme se mrknout na některé z nich.

Real-time grafy zátěže

Pracujeme na implementaci nového systému grafů zátěže nové generace, který umožní klientům sledovat zátěž serverů v krátkých intervalech, prakticky v reálném čase. Klientům tento nástroj pomůže debugovat případné problémy v aplikacích způsobujících vysokou zátěž.

Nový ticketovací systém

Naši vývojáři usilovně pracují na novém ticketovacím systému, který bude naprosto unikátní. Podívejte se na některé vlastnosti nového ticketovacího systému, který bude uveden do provozu v září:

  • Podrobnější feedback klientovi

Nový ticketovací systém bude uživatele informovat například o orientačním čase vyřízení požadavku, o nastavené prioritě, a také o tom, který tým požadavek řeší. Uživatel tak bude mít přehled o tom, že řešení požadavku bylo zahájeno, kdo požadavek řeší či jakému specializovanému týmu byl požadavek předán. Dozví se tak, že požadavek například řeší admin team rychlé reakce a očekávaná doba řešení je 0 až 20 minut. Pokud tým rychlé reakce zjistí, že požadavek je nutné hlouběji prozkoumat, předá řešení senior administrátorům a klientovi přijde informace o předání požadavku jinému týmu  a době řešení (orientačně do hodiny).

  • Zajištění důslednější kontinuality

Za účelem zajištění maximální kontinuality řešení bude nově systém umožňovat uzamčení požadavku v případě složitého případu, který však není časově urgentní, na konkrétního senior administrátora. Klient dostane informaci, že administrátor si převzal řešení tohoto požadavku zcela na sebe. Pokud klient žádá okamžité řešení, může takový úkon revokovat kliknutím na odkaz v e-mailu z ticketovacího systému.

  • Jiný způsob autorizace

Nový systém již nepočítá s autorizací klientským číslem + PINem. Nový systém zavede každému klientovi individuální e-mailovou adresu technické podpory ve formátu náhodnýřetěz@support.vshosting.cz, přičemž řetězec si může klient kdykoliv měnit, a to i u již zadaných požadavků. Z důvodu eliminace lidského faktoru při úkonu autorizace tak autorizace přechází z pracovníků na plně automatizovaný režim. Obdobně plánujeme i autorizace po telefonu. Zavolá-li klient z telefonního čísla, které je vedeno u některého z kontaktů klientského účtu, telefonát bude automaticky autorizován.

  • Interní funkce

Pro větší přehlednost a pohodlnost řešení systém zakládá i spoustu interních funkcí pro pracovníky, dále umožňuje automatické dokumentace změn, automatické řazení požadavků podle priority (dle klíčových slov v požadavku), ukazuje relevantní historické požadavky z minulosti a mnoho dalšího.

Nový poštovní cluster a antispam/antivir

VSHosting přináší novou službu CloudMail, která umožňuje pohodlný provoz jednotek, ale i tisíců e-mailových schránek libovolné velikosti a s platbou dle reálného počtu schránek. Součástí řešení je i nové, výkonné antispamové a antivirové řešení, které současně filtruje zprávy i pro ostatní klienty, kteří mají poštovní server na svém managed serveru.

CloudMail počítá s řadou funkcí, ze kterých lze jmenovat například možnost kompletního ovládání přes RestAPI, integrace všech uživatelsky potřebných funkcí přímo ve webmailu (včetně možnosti změny hesla a statistiky využití kvóty přidělené uživateli a nastavování filtrování zpráv přímo na serveru).

Nový ControlPanel

V průběhu léta začínáme produkčně nabízet pro cloud managed servery a managed servery nový, rychlý a bezpečný Control Panel LiveConfig, který je psaný v C a narozdíl od jiných control panelů je pro administrátory plně transparentní. Obsahuje všechny žádané funkce včetně Let’s Encrypt, možnost změny odesílané IP adresy v případě umístění na blacklist, customizované nastavení nginx a umožňuje rovněž sjednocovat více serverů pod jedno rozhraní, bez nutnosti provozovat více control panelů.
Další novinky nás čekají v brzké době a týkají se např. bezpečnosti či nové platformy a služby pro Docker.