Blueweb v číslech
desítky
o 100 %
o 10 %
13 serverů
E-commerce specialisté z Bluewebu vytváří e-shopy pro takové klienty jako jsou GATE, Klenoty Aurum, Unilabs, Solidway a Shapen. Jsou známí svou precizností, kvalitou a moderním designem provedení e-shopů. Rádi také využívají nejnovější technologické trendy, což platí i pro jejich serverovou infrastrukturu. Jako úspěšná firma, která pracuje pro přední firmy na Slovensku a v Česku, si zvolili vshosting~, protože úspěšní hostují u nás.
Před spoluprací s vshosting~ používali standalone řešení. Blueweb měl alokovaných několik serverů, ke kterým byly přiřazené projekty podle velikosti a návštěvnosti. Na jednom serveru bylo tedy víc menších projektů, na druhém méně větších a podobně. Servery byly navzájem izolované. Na každém běžel webový server, databáze a všechny ostatní služby. Řešení tak bylo dlouhodobě neudržitelné, protože nebylo z definice možné ho dobře škálovat.
Blueweb před příchodem k vshostingu začal mít větší nároky na infrastrukturu a technickou podporu
První problémy začal Blueweb pociťovat v čase, kdy začali růst. S expanzí firmy se zvyšovaly jejich nároky na infrastrukturu, tak na úroveň technické podpory. Jako příklad může posloužit potřeba instalovat speciální knihovny na úrovni OS serveru. A také hledání celkového řešení problémů s infrastrukturou. “Jako firma jsme cítili, že s tehdejší infrastrukturou jsme byli limitovaní a nemohli tak uvažovat o komplexnějších řešeních, jako je např. managed cluster nebo Kubernetes,” říká Mário Keméň, Backend / DevOps Blueweb.
Tehdy si uvědomili, že stojí na prahu větší strukturální změny týkající se celé firmy. Navíc měli možnost migrovat na jiné hostingové řešení a zajistit si tak do budoucnosti lepší škálovatelnost, větší bezpečnost a odbornější poradenství.
Výsledkem přechodu k vshostingu je lepší komunikace mezi vývojáři Bluewebu a podporou
Narozdíl od předchozího řešení, kde komunikovali pouze s jednou osobou, což s sebou nese jistá úskalí týkající se znalostí a časových dispozic, ve vshostingu mají k dispozici celý tým odborníků.
Od prvního dne naší spolupráce vnímáme lepší komunikaci mezi naším týmem vývojářů a podporou vshostingu, která funguje doslova 24/7. Tedy nonstop. V případě urgentních požadavků voláme a do 60 sekund nám telefon zvedne člověk přímo v datacentru, který začne problém hned řešit u zdroje. Už nevolá nikomu dál. To hodnotíme jako důležitý aspekt spolupráce.
Podpora reagovala vždy promptně
Samozřejmě, co se týká standardních požadavků, na ty máme ve vshostingu ticketovací nástroj, kde je jasně viditelná priorita úkolů. “Předtím šlo o jednu osobu, se kterou se řešil obchod, technologické plánování, ale i krizové situace. To s sebou neslo mnoho úskalí. Teď jsou tyto kompetence diverzifikované mezi různé osoby a každá se specializuje na svoji agendu. A to je přesně to, co potřebujeme,” dodává Keméň.
Managed cluster byl nejvhodnějším řešením pro Blueweb, který dělá desítky e-shopů
Od začátku spolupráce šli do úplně nového řešení – managed clusteru sestaveného z 13 serverů. Spolu s migrací infrastruktury jsme udělali i přechod některých knihoven na vyšší verzi (např. u PHP). Výsledkem je stabilní, vysoce dostupné řešení s neustále vysokou rychlostí načítání všech e-shopů. “S určitostí můžeme říct, že řešením od vshostingu se naše křivky v grafech stabilizovaly a ve většině případů sa nám podle Google Analytics zrychlilo načítání webových stránek v průměru o přibližně 10 %,” říká Keméň.
Novým řešením ale podle svých slov získali daleko víc, než zrychlení načítání e-shopů. Hlavním přínosem je nesrovnatelně větší robustnost a tím i spolehlivost celého řešení, možnost rychlé škálovatelnosti dle potřeby a odbornost podpory vshosting~.
Díky vyšší odbornosti, jak tvrdí Blueweb, mohou nyní více konzultovat výstupy z jejich monitorovacích systémů zaměřených na výkonnost jejich aplikací, anebo vytěžování zdrojů. To jim potom pomáhá přesněji zacílit na kritické oblasti. Ty dokáží následně optimalizovat a ve výsledku mít tak rychlejší a stabilnější aplikace.